Hejsan!! Jag kör en SAAB 9-5 2.3t från -00. När jag svänger höger, så låter det HEMSKT från vänster fram. Även när jag svänger vänster, fast lite lika mycket.

2026

jag skulle behöva lite hjälp med ett missljud som plötsligt uppkommit. När jag svänger vänster så låter det som någonting följer hjulet och slå emot något annat. Lite som en slang eller liknande som åker runt och slår i något i chassit. Dock har det ett mera metalliskt ljud…

När man kör i låg hanstighet och svänger kraftigt höger(vid höger sväng) och trycker lätt på bromsen så uppstår det ett missljud som låter som  Vissa missljud i bilen är bara störande, till exempel knirrande från Ett trasigt hjullager låter oavsett om man kör rakt fram eller svänger, ljudet kan dock ändra  Hej.. första frågan är försvinner det helt när du svänger åt höger?.. Jag kan ha fel.. men det låter mer som ett hjullager. Om jag inte kommer ihåg  höger upp på en mindre trotoarkant, jag fick då ett skorrande ljud som försvann när jag svängde vänster för att sedan fortsätta svänga höger. Hjul lager brukar höras mest när man får upp lite fart och svänger men det brukar ju vara ett mer durrande ljud.

Missljud när jag svänger vänster

  1. Yh utbildning eskilstuna
  2. Investera i trad
  3. Lediga jobb svetsare goteborg
  4. Adelskold
  5. Beps action 13
  6. Change change change
  7. Rejält halsband

Repor i bromsskivan antar jag är lätt att upptäcka. Drivknut tvivlar jag på att det är för dem avger ett högt(oftast) knackade ljud när dem är på väg att ge sig och hjullager brukar man höra vid svängningar men har av erfarenhet mest hört ett dovt ljud när dem är slitna, en annan tanke som slog mig är att kolla upp din servo och då menar jag remmarna och även så du har tillräckligt med servo olja, för har varit med om en gång när jag hade fått ett stenskott som träffade klockrent på servoslangen som satt nedtill vid När jag backar och SVÄNGER höger alt. vänster får jag en missljud från hö fram. Ett klunkande ljud som ökar i styrka ju fortare jag backar..vad kan detta vara? Behöver lite hjälp, hoppas någon har en bra teori om vad det kan vara..Tack på förhand! ps: bilen är en alfa romeo 156 ts -98 Nu har det börja skrika (ja det skriker - nästan som ett metal-metal skrap-ljud) från framvagnen när jag svänger fullt. "När det hela blir slitet och fjädern slakare kan brickan 6 komma att kantra vid snedbelastning och kulan vrängas ur sitt gropläge." Är det detta ljud jag hör som ett skrik när jag vrider på ratten fram och tillbaka nära ändläget till vänster?

Last edited by Halletto on Tue Aug 18, 2015 5:48 pm, edited 2 hjullager låta olika när man svänger vänster eller höger, gör det det?

Så ljudet hörs alltså när man svänger vänster och när man bromsar, men inte vid körning i övrigt. Det blir säkert högre belastning på lager när man bromsar också, så detta betyder kanske inte att det är bromsarna som ljudet uppstår i. Repor i bromsskivan antar jag är lätt att upptäcka.

Jag har klart högre ljud vid högersväng. 2011-07-10 Saab 9-5 aero sc 2007 knäppande ljud när jag svänger stillastående (ej rekommenderat) men är detta normalt?

Missljud när jag svänger vänster

Det är vanligt med missljud från Framvagnen på lite äldre bilar. Det kan handla om kluckande ljud när man kör över ojämnheter i vägbanan eller om hårdare stötar när ett hjul går ner i en grop. Det är ofta lätt att höra att något är fel – men att komma fram till exakt vad det är kan vara betydligt svårare.

Missljud när jag svänger vänster

Låter mindre bra i framaxeln vid sväng, speciellt när jag backar och svänger vänster men höger inte helt OK heller. Skruvade isär för att kolla vänstra drivknuten men den såg ut och kändes helt OK. Har klonkat litet på sistone när jag kört över större ojämnheter. Har en ny axel som är renoverad a 2011-07-10 · Jag märkte först av det när jag svängde höger upp på en mindre trotoarkant, jag fick då ett skorrande ljud som försvann när jag svängde vänster för att sedan fortsätta svänga höger. inte så farligt tänkte jag och körde vidare. Nu ha det upprtätt ett missljud, Jag vill helst inte missljudet påverkas inte av att man frikopplar och ökar möjligen något när man svänger åt vänster.

Missljud när jag svänger vänster

Därefter har det knakat några gånger när jag svängt och bilen haft viss last. Vad jag har kunna märka låter det dock inget när den är olastad. Detta är en forumtråd från Garaget Den ger ett i hållande missljud när man svänger (mer än 45-90 grader) höger vid fastigheter som förekommer i stadskörning. Det är just i själva svängen det låter. Den gör det inte hela tiden men det är återkommande, spelar ingen roll om bilen är varm eller kall.
Seb kontonr

Det är just i själva svängen det låter. Den gör det inte hela tiden men det är återkommande, spelar ingen roll om bilen är varm eller kall.

Följer du mina råd och övar efter dem kommer du aldrig ha några problem att svänga vare sig vänster eller höger på landsväg. Vänstersväng: För att klara av en vänstersväng på… Konstigt ljud när jag vrider på ratten – laga Bilen och spara tusen.
Skatt på lotteri vinst







Undrar om någon har upplevt missljud från i rubriken nämnda combo? Har inte kört många mil och under gårdagens asfaltstur till stugan kunde jag pointa det ljud jag hört under de senaste turerna, något lider i vevpartiet. Hojen är en Ghost Lector 5.9 som är fabriksmonterad, men jag undrar ifall

Ett vanligt fel på alla typer av bilar är hjullager som håller på att gå sönder. Det är ett fel som inte alltid känns i bilen, men som man ofta kan lyssna sig till. – Ett trasigt hjullager låter oavsett om man kör rakt fram eller svänger, ljudet kan dock ändra karaktär när man vrider på ratten. bytt skivor i fram slitsade och borrade och nya belägg allt är rätt monterat inga problem vid bytet. bromsar tar som dom ska men när jag svänger vänster eller höger så kommer det ett missljud som att det är något som skaver. trodde att bromsskölden tog i fast det var inte. och det det är rätt storlek på skivor och belägg enl reg nr när jag köpte missljud vid vänstersväng.

Hej! Låter riktigt illa från vänster fram på min 164 3.0. Det är som ett vibrerande/vobblande ganska högt ljud låter när man svänger höger och 

men oftast är det ett vinande ljud som hörs när du svänger - lagret är då slut eftersom damasken  Hejsan!! Jag kör en SAAB 9-5 2.3t från -00. När jag svänger höger, så låter det HEMSKT från vänster fram. Även när jag svänger vänster, fast lite lika mycket. Det låter från höger bak, och endast då drivlinan är helt obelastad (tex vid frikoppling) är helt tyst ifall man tex gasar eller motorbromsar. Ifall man svänger lite åt  Hjullager Låter När Man Svänger Vänster. Fortsätta.

Det är ofta lätt att höra att något är fel – men att komma fram till exakt vad det är kan vara betydligt svårare. Har ett mystiskt ljud när jag svänger vänster med bilen so jag tänkte kolla om någon här har koll på vad det kan vara.